Najčešća dva načina držanja gitare u sedećem položaju su :
Najidelaniji položaj je da glava gitare bude u visini očiju jer omogućava da prsti leve ruke budu slobodni i bez mnogo napora dolaze na žice.
Primer raščitavanja oznaka tablaturnog zapisa:
Na ovom primeru možemo uočiti sledeće elemente:
Najidelaniji položaj je da glava gitare bude u visini očiju jer omogućava da prsti leve ruke budu slobodni i bez mnogo napora dolaze na žice.
Položaji leve ruke:
Prsti leve ruke, u idealnoj situaciji, dolaze pod pravim uglom u odnosu na žicu i prag koji pritiskaju.Posebno obratite pažnju da žicu pritiskate jagodicom prsta.
Palac leve ruke nalazi se na polovini vrata ili niže,što omogućava da prsti više "izadju" i budu slobodniji.Ako palac stoji visoko,prsti su zgrčeni i potreban je veći napor da bi se ton odsvirao.
Položaji desne ruke:
Desna ruka je blago savijena u zglobu a brid šake je poravnat sa kobilicom.
Ako sviramo tirando tehnikom (kao što je prikazano na slici), palac svira basove tj.6,5 i 4 žicu a prvi prst svira 3,drugi prst 2 i treći prst prvu žicu.
Više informacija o tirando i apoyando tehnikama biće na sledećoj temi.
Da bi lakše koristili notne zapise prsti leve i desne ruke su označeni na sledeći način :
Primer raščitavanja oznaka notnog zapisa:
Ako sviramo tirando tehnikom (kao što je prikazano na slici), palac svira basove tj.6,5 i 4 žicu a prvi prst svira 3,drugi prst 2 i treći prst prvu žicu.
Više informacija o tirando i apoyando tehnikama biće na sledećoj temi.
Da bi lakše koristili notne zapise prsti leve i desne ruke su označeni na sledeći način :
Primer raščitavanja oznaka notnog zapisa:
Na ovom primeru možemo uočiti sledeće elemente:
- Slovima i i m prikazana je kombinacija prstiju desne ruke.Lestvicu treba vežbati u obe kombinacije.
- Brojevima je prikazan prstored,odnosno,kojim prstom treba pritisnuti traženi ton.
- Zaokruženi brojevi predstavljaju žice na kojima treba svirati zadate tonove.
- Na slici je prikazana proširena C dur lestvica,sa tonom E,kao početnim.
Primer raščitavanja oznaka tablaturnog zapisa:
Na ovom primeru možemo uočiti sledeće elemente:
- Kod tablaturnih zapisa imamo iscrtanih 6 horizontalnih linija.Svaka odgovara jednoj žici na gitari.Prva linija predstavlja šestu žicu,druga petu...itd.
- Brojevi na linijama predstavljaju pragove koje treba pritisnuti na određenim žicama.U ovom slučaju na četvrtoj žici treba odsvirati ton na trećem pragu a zatim legatom,odsvirati ton na četvrtom pragu iste žice.Dva tona različite visine,spojeni lukom sviraju se legatom.(o legatu i drugim ukrasima pričaću u nekim kasnijim lekcijama).Zatim treba odsvirati na trećoj žici drugi prag,pa četvrtu praznu i poslednji ton u prvom taktu se svira na drugoj žici,sedmi prag.(u pitanju je podizanje žice za polustepen...i o tome,malo kasnije)U drugom taktu prvi ton se svira na drugoj žici,sedmi prag,a zatim imamo 4 akorda.Ako se dva ili više tonova nalaze jedan ispod drugog sviraju se istovremeno.U ovom slučaju sviramo četvorozvuke Dsus4,D,Dsus2,D.
Нема коментара:
Постави коментар